onsdag 8 september 2010

Inte ok!

Idag har det hänt igen!
Vilmer kom hem från förskolan med ännu ett nytt bitmärke - på kinden den här gången.

Vi kan inte få hem honom en gång i månaden med ett nytt bitmärke..
Jag förstår att det inte går att hålla koll på alla ungar hela tiden. MEN när vi får höra att:" så fort vi släpper det barnet med blicken så biter han" så känns det inte bra! Släpp då inte ungen med blicken!!!!

Jag vet inte vad jag vill ska göras MEN jag vill inte att mitt barn ska komma hem med nya bitmärken nu.. Nästa gång kanske det inte blir "bara" ett svullet blåmärke med tillhörande skrapsår och tandmärken.

Jag är väl medveten om att mina ungar inte är Guds bästa barn. Och jag hoppas verkligen att jag skulle få höra om Vilmer (eller Alvin för den delen) skulle göra något liknande!

Det kan inte vara lätt att få bukt på bitbarn i den åldern - lägger verkligen ingenting på pedagogerna..dom är grymma och helt fantastiska. Men för mig som förälder är det ännu en sak att fundera på under dagen då jag ska fokusera på jobbet!

Nåja, ska sluta gnälla.... men det är bara sjukt trist när sådant här händer....

3 kommentarer:

  1. Ohh, inte roligt.
    Gissar att de pratar med föräldrarna och att de håller koll.

    SvaraRadera
  2. Vad gör föräldrarna åt det då?
    Dom måste ju också ligga på och lära barnet att det inte är OK!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig Carina. MEN det är ju inget jag kan säkerställa då jag..hmmm..host..inte vet vem det är som biter.. (Vilmer har en skvallrig storebror, men inget jag tänker lägga vikt vid). Jag hoppas att personalen tar upp det med vederbörandes föräldrar OCH att dom tar det på allvar!!
    KRAM på er

    SvaraRadera