lördag 20 februari 2010

eländig

Jaha.. jag har då inget minne av att jag haft lunginflammation tidigare. MEN nu vet jag hur det känns - åt helvete!! Var på vårdcentralen i måndags och fick inhalera adrenalin 2 ggr och gick hem med en antibiotikakur och en ny tid 5 dagar senare för uppföljning.

Uppföljningen slutade med att jag inte fick åka därifrån utan lägga mig på ett rum efter en inhalation till och ett gäng snuskiga prover.. Efter att ha vilat en timme blev det tydligt (då "astmapipen" försvunnit) att jag hade rossel på höger sida så upp till sjukhuset på lungröntgen... Domen löd lunginflammation!! Kom igen!! Jag har ju för tusan ätit antibiotika i 4 dagar -men vad hjälpte det? Ny sort och sjukskriven en vecka till...

Håll tummarna för att det ger sig nu!!

4 kommentarer:

  1. BLÄ!!!

    Håller tummarna här borta åxå...

    SvaraRadera
  2. Säger det, för lite sprit ;o)
    Nä, nu får du bli bra igen! Snart kalasdax i massor!

    SvaraRadera
  3. Jag håller på att ta igen det nu Mimsan!! :-)

    SvaraRadera
  4. Isch, Lunginflammation är hur jobbigt som helst ju!
    Ta hand om sig!

    SvaraRadera