tisdag 19 januari 2010

Legolunch

Idag vid middagsbordet (Patric jobbade sent så det var jag och gossarna) så sitter vi och pratar om hur Alvin haft det under dagen och vad han gjort på förskolan.. Efter ett tag kläcker han ur sig att han och Rasmus hade ätit däck.. Jag trodde att han pratade om lunchen och sa: Ohhh, va gott har ni fått pastahjul till lunch idag?

Han kontrar med ett: Nej, vi åt legodäck!!!!

GAAAAHHHHHH!!! Men jag samlar mig i samma sekund och försöker hålla mig för skratt samtidigt som jag testar att lägga ord i munnen på honom, trevar lite och säger: men ni åt väl bara på låtsas??Alvin: Nääää....
Jag: hmmmm... okej, men ni hade dom bara i munnen va?? Alvin: Näää... dom är i magen, titta!! drar upp tröjan och klappar sig på magen och pekar: här ligger däcken och här är maten... jag orkar inte äta så mycket mat, mamma.. Magen är full av däck!!

Jag ringer till Rasmus mamma för att kolla upp storyn, han bekräftar!! :-)

Vilka frön dom är, grabbarna bus!!!

Så aftonen har gått åt till att prata med Alvin om vad man får äta och inte... får väl se vad som fastnat av samtalen.

4 kommentarer:

  1. Gahh *kiknar*!
    Du får väl se vad som rullar ur magen sen. Segt som gummi kanske.

    SvaraRadera
  2. Vilka killar!!! Pussa på däckätaren/mommo

    SvaraRadera
  3. hahahahah de är helt crazy Rasmus tyckte att det var jätte roligt bra att de fick inte onte i magen :-O

    SvaraRadera
  4. Var de så de firade att de får gå tillsammans igen? Med en god lunch!!

    SvaraRadera