lördag 16 januari 2010

Skitnatt

I natt vid 23-tiden hostade Alvin till en gång, jag gick in.. en host till... jag svär.. nästa host är det igång, KRUPP!! Vi hann bara ut i hallen så var det såpass att han höll på att kräkas av hostan. Vi tillbringade en bra stund sittande vid altandörren - inlindade i täcken. Sen ville Alvin tillbaka till sängen. Väl där satt vi och lade puzzel, läste saga och försökte avleda obehaget av den eländiga hostan.

Kl.2 hade vi fortfarande inte somnat, han hade gjort några tappra försök... till slut vänder han sig mot mig och säger:-"Mamma, jag vet inte vad jag ska ta mig till". Vart får den gossen alla uttryck ifrån???

Behöver jag tillägga att vi suttit upp hela natten med fönstret öppet??

Så, håll nu alla tummar på att denna natt blir kruppfri..

2 kommentarer:

  1. Som jag sa förut idag, självklart håller vi tummarna!

    SvaraRadera
  2. Hållt alla tummar som finns! Hoppas att det gått bra inatt!

    SvaraRadera