torsdag 17 december 2009

Ironiskt nog

Idag var sista dagen innan semestern... och i kväll började jag känna mig förkyld, fryser, känner mig febrig, skum i halsen och har ont i kroppen.

I måndags då jag hade veckoavstämning med min chef så satt jag och var snorig och under mötet sa jag att det brukar aldrig slå fel, så snart jag blir ledig en längre stund - över julledighet och sommarsemester så brukar ledigheten börja med att jag blir förkyld!! Kroppen håller sig på rätt sida sjukdomen tills jag slappnar av. Och mycket riktigt, here we go again... tänk om jag hade kunnat få ha fel för en gång skull...

Och en liten uppdatering på fsk-historien: så lät det bra idag runt lunch, nu känns det inte lika bra längre.(efter ett uppdaterande samtal) men men.. vem vet vad januari har att erbjuda.. Håller alla tummar och tår som går att få tag på att det löser sig för "kärngänget" - fastän det ser mörkt ut just nu. Men jag är en jobbig mamma som inte ger sig, utan tjatar och frågar och är allmänt jävla jobbig tills det känns bra! Kan ta ett tag har jag en känsla av - som det ser ut nu ända till augusti :-/

1 kommentar:

  1. Drick massa gott te och sov. Hoppas Alvin får stanna hos sitt kärngäng. De tre verkar ju ha så roligt ihop! Nog för att det kommer gå bra på andra avdelningen men det är ju kompisarna som räknas. Och de har ju verkligen funnit varandra!
    Kram kram!

    SvaraRadera