fredag 14 maj 2010

En helt vanlig fredag

Något hände... Barnen somnade före kl 8, gubben åkte på fotboll kl 6 är väl inte hemma förrän runt 23, så jag har heeela soffan för mig själv och bestämmer visst vad som ska vara både på tvn OCH surfa samtidigt :-)

Idag skulle jag vara duktig och förbereda middagen tidigt och det var den - köttfärslimpan var klar till lunch. När det började bli dags att lägga sista handen på middagen, dvs göra klart såsen så (tack och lov) märker smartskallen Terese att fonden som jag brukar köpa - BONGs kavfond luktade lite konstigt, allergisk som jag är så smakade jag inte utan läste först! Jag har visst öst i något med pesto i min sås... Behöver jag säga att det inte blev någon köttfärslimpa till middag??! Är fortfarande aningens irriterad då jag tänker på det men P blev lycklig, blir visst många matlådor på en hel köttfärslimpa (och såsen var visst jättegod).

Vi satt förresten härom kvällen och skrattade åt Jan Stenmark..
Slänger in ett exempel, helt underbar!!


1 kommentar:

  1. Vad blev det för trevlig middag för dig då? Tur du får äta god sambalsås imorgon!!

    *asg* ät bilden!

    SvaraRadera