lördag 14 november 2009

Älskade albatross

Det är inte ett dugg roligt att det tar en evighet varje kväll att göra ordning barnen för natten, det är mediciner så det både räcker och blir över. Inhalationer av olika sorter och pulver att trycka i ungarna, allt för denna j..la astma :-( Jag har hört att det finns dom som bara behöver borsta tänderna på sina ungar innan det är dags för pyjamas... Undrar hur det skulle vara?!?

MEN, jag ska inte gnälla.. jag ska lovorda!! Denna fantastiska maskin, en kompressor som trycker i mina ungar medicin: slemlösande, inflammationshämmande och luftrörsvidgande. Visst det tar ett tag, men jösses vad effektiv den är. Har nog besparat Vilmer ett besök på akuten den här helgen. Han låter som en gammal kaffebryggare som är på väg att gå sönder. Men denna underbara, älskade Aiolos Albatross håller honom på rätt sida av Huddinge Sjukhus dörrar. Läkarna säger att den kommer NOG bespara oss vartannat besök på akuten i alla fall och det är vi nöjda med.. (hade klippkort där i våras, 2 ggr/månad, var det inte Lilla så var det Stora)

Hatten av för mina barn som står ut med allt detta!! Alvin har kommit på att när han andas i "Vilmers medicinmaskin" så puffar han ju rök som ånglok och Thomas Tåg och då är det ok att sitta stilla med en mask över mun och näsa i flera minuter. Vilmer däremot kräver lite mer från sina föräldrar, igår var det Klas Klättermusvisan som gick varm då vi inhalerade.. men han sitter snällt stilla och andas.. sjunger med lite i masken.

Dom är grymma - ungarna mina :-)

4 kommentarer:

  1. Ja, tänk alla som slipper brottas med sina barn för att få i dem alla dessa mediciner! Och det värsta är att de inte fattar hur lyckligt lottade de är!

    Ska också bråka till mig en aiolos. Parin tar för lång tid, jag kan inte inhalera Vikorv ensam. Men ikväll är det Minna som har det jobbigt igen. :-(

    Stackars våra barn, men fasen vad tappra de är!
    Puss!

    SvaraRadera
  2. dom är duktiga och tålmodiga dessa gospuppar/mommo

    SvaraRadera
  3. Bamselåten funkade ju att sjunga. Nu har du ju lärt dig texten!

    SvaraRadera
  4. Om man bor i Stockholm- Hammarby Sjöstad- köper man apparaten eller hyr man den?
    Hälsningar
    Jan Olov
    jan-olov.nyqvist@telia.com

    SvaraRadera