söndag 15 november 2009

Vilken härlig dag

(bilden är stulen, tack Karine. Grabbarna grus på äventyr)

- för att använda ett stulet uttryck från min son :-)
Ingen rast, ingen ro... men dagen var bara fylld av roliga, trevliga aktiviteter fylld av skratt.

Vi startade med gympa och bad på Gröndal, Alvin och jag. Sedan hem för att slänga i oss lunch, Mia kom för att bli tillfixad i håret och jag drar mig inte för att få gå lös med rakapparaten. Sedan hasta iväg till stan för fika med min kloka vän, Malin. Hann t.o.m påbörja julklappshandlingen. Sedan hem, väcka världens tröttaste Alvin (fick bära honom, halvt sovande till bilen) för att åka till Alvins kompis Rasmus. Vi kom knappt innanför dörren innan dom började leka, leka, leka och stoja. Dom leker så bra tillsammans dom där grabbarna. Efter ett tag kom två tjejer och anslöt till leken. Barnen märktes knappt (hur sjukt som helst), mammorna satt i vardagsrummet och pratade en massa strunt - verkligen supertrevligt! Två timmar bara flög iväg och Alvin ville förstås inte alls åka då jag försökte få med honom.

Väl hemma så väntade middag med Risotto (Patrics paradnummer) och fläskfilé.

Sammanfattning av dagen (för er som inte orkar läsa mina uppsatser): Härlig dag, gott fika, god mat, trevligt sällskap dagen igenom. Jag är helt slut men vääääldigt nöjd och glad.

1 kommentar:

  1. Mys för dig! Kan inte rekomendera väckarklockan Lsa så denna variant inte här helt tillförlitlig ;o)

    SvaraRadera