måndag 9 november 2009

Working Mom


Ojojoj, vilken omställning! Jag jobbar! *burr* Aningens blandade känslor som snurrar i kroppen och knoppen. Vad vill jag göra med mitt liv, är det verkligen ekonomi och siffror jag vill sitta och pilla med om dagarna? Det är så mycket ansvar och min chef har visst väldiga förväntningar nu när jag är tillbaka. Fixar jag verkligen det?!?

Nåja, det börjar kännas bättre, förra måndagen var jag så rörig i huvudet så jag jag funderade på om jag skulle söka jobb på ICA istället, men det börjar så sakteliga komma tillbaka till mig.. det jag brann för så innan jag gick hem för snart 1 år sen.

Jag var verkligen ett känslomässigt vrak förra veckan. Saknade barnen så jag trodde jag skulle gå av på mitten efter bara ett par timmar. Men så kom en go tjej förbi jobbet med 2 fina paket. Med bilder på barnen till skrivbordet - Puss på dig Sara för det! Jag fick verkligen hålla tillbaka tårarna då jag fick dom. Fått många fina kommentarer om min arbetsplats!

Till något mycket mysigare än jobbet: Familjen och fritiden! Patric har varit bortrest den här helgen så jag och pojkarna har haft kvalitetstid för oss själva och OJ, vilken härlig helg vi har haft. Ätit god mat, med trevligt sällskap, lekt, lekt, lekt och busat. Vi har haft ett hektiskt schema ända sedan fredag morgon.

Vi började med 3,5 timme på Torekällberget med tvillingarna Holm, sedan middag hos Mommo och Moffi. Lördagförmiddagen tillbringade vi i en park i regnet sedan ett misslyckat besök hos frisören tillsammans med Alvins kompis Rasmus (Rasmus blev jättefin, Alvin ser mer ut som David Bowie - ska försöka hitta en bra, beskrivande bild), lunch med dessa galna pojkar och mera bus. Hem för en powervila innan vi drog iväg till familjen Holz där en galet god middag väntade (TACK hjärtat). Barnen busade, slängde runt ALLA leksaker dom kunde hitta och matade varandra med broccoli. Sedan slängde vi barnen i badkaret (alla 4) Jösses!!! Enda ordet som kan beskriva det kaoset, men roligt hade dom.

Söndagen blev aningens lugnare, vi går på familjegympa på Scanias hälsocenter. Alvin har verkligen kul - mamman också för den delen, vet inte vem som var mest inne i apdansen egentligen. Vi har slängt oss i poolen efteråt men den här gången hade jag glömt badkläderna så vi satt visst en halvtimme och byggde lego med tvillingarna istället... och deras pratglada föräldrar satt på golvet och bubblade bort tiden :-)

Sammanfattningsvis: Jobbigt att jobba, men jösses vad man värdesätter tiden med familjen då man får vara med dom!

3 kommentarer:

  1. Jag ska komma och kika på ditt bord någon dag! Kul att du uppskattade presenterna!

    SvaraRadera
  2. Kram till dig gumman,skickar även kram till Sara (kan inte kommentera på hennes blogg)/kram mamma

    SvaraRadera
  3. Maggan, skickar en kram tillbaka!
    Tessan, din mamma rockar fett :o)

    SvaraRadera