söndag 1 november 2009

ångest, ångest, ÅNGEST

Åh... jag vet inte hur jag ska uttrycka hur det känns i min mage just nu. Uppror!?!?
Har förberett allt jag kan inför morgondagen, kläder är klart, sminket framme... Men VAR är hårborsten?? OCH vart/ i vilken kartong ligger stövlarna som jag hade tänkt att använda första dagen tillbaka på firman????????? Helvete, min tanke på att se "piffig" och säker ut på första dagen gick just åt det hållet - ÅT HELVETE! Nåja, jag får väl gå dit och se ut som den halvsunkiga småbarnsmorsa jag egentligen är.... Hade ju varit skönt att ha en liten fasad att gömma sig bakom sådär första dagen, men nej nej.

Jag är inte nervös men jag VILL inte!! ÄR inte redo att börja ännu. Jag vet att det kommer kännas som jag aldrig varit borta om ett par dagar, men just nu är jag verkligen inte laddad!

Så från och med imorgon är jag inte bara småbarnsmorsa, utan ARBETANDE småbarnsmorsa *suck*

3 kommentarer:

  1. Kramar dig! Hälsa berget ;o)

    SvaraRadera
  2. Du kommer att gilla att arbeta bara du kommer igång.Det blir en massa nya rutiner bara!Kramar till dig!!/mamma

    SvaraRadera
  3. Hoppas du hittade ett par skor och kände dig fin på första dagen tillbaka på kontoret :)
    Kram kram

    SvaraRadera