lördag 31 oktober 2009

Faktiskt inte...

Vad gjorde jag egentligen med min tid innan barnen kom??

Idag var vi (jag och barnen) upp kl 06.30. Kl.07.10 var frukosten avklarad. Innan halv 9 hade jag och Vilmer varit på sjukhuset och fått ny antibiotika, han har öroninflammation på båda öronen och fick penicillin i torsdags men det visade sig visst att han var allergisk mot den. Men nu ska det väl bli bra.

Sen började hetsen... hem och fixa i ordning oss för utgång, fick ut hela familjen till parken där Patric och Alvin lekte någon konstig "ramla över en balansgång-lek och rulla runt några varv" det var ett par mammor som tittade lite snett på dom, men ALLA i vår familj (inkl. Vilmer som satt i vagnen) hade kul. Sen kom Alvins fd. dagiskompis Melvin förbi = mera bus! Skynda till apoteket och sen hem så vi skulle hinna äta lunch, måla rum och vila innan nästa anhalt, Torekällberget där vi skulle träffa Alvins sysslingar, Melvin och Lova. Ungarna busade runt i regnet i närmare 2 timmar. (och mamman glömde kameran, typiskt)

När jag sen på väg hem frågade Alvin om han haft en bra dag så svarar han: -Nej, Mamma. Faktiskt inte! *gaaaahhhh*

Jag tror honom inte............. Han pratade, sjöng och skrattade mest hela tiden.

3 kommentarer:

  1. Jösses, vilket underbart svar!!!! Men kanske inte så kul höra med dina öron...
    vad gjorde man innan fick barn??? SOV, vilade o tog det lugnt!!!
    Kram Fia G

    SvaraRadera
  2. Eller raggade killar som senare blev barnen pappor :o)
    Elsa var tokslut och även mamman efter dagens bad och gympa :o)

    SvaraRadera
  3. Alvin var också helt slut, fick väcka honom kl 16.15 :-)

    SvaraRadera