tisdag 6 oktober 2009

Mamma"ledig"


Om ungefär 3 veckor är det dags att byta hemmasysslorna mot ekonomisysslor på "Stora Firman". Aningens ångerfyllt, men det blir nog bra. Det gick ju bra förra gången.

Idag har lediga mamman putsat fönster och skurat lister i gamla huset. När jag flyttstädar så blir jag så petnoga med varenda liten centimeter av huset/lägenheten jag städar. VARFÖR är jag inte lika noga då det gäller huset jag lever i? Idag hade jag ett sådant flyt i mitt putsande, sen helt plötsligt är kl 13.45... vart tog timmarna vägen? Stressa iväg för att hämta Alvin på förskolan. Kände mig som ett sönderstressat yrväder då jag klev ur bilen, då möter jag en mamma som just hämtat sin son (har även ett litet syskon med sig) som ser så harmonisk ut och pratar lugnt och glatt med sin äldre son.. Det fick mig verkligen att stanna till för en stund och ta ett par lååånga djup andetag. Jag vill ju inte vara mamman som inte hinner med att "se" sina barn.

Det var en skön ögonöppnare, för det har verkligen varit alldeles för mycket ett tag nu. Ska skärpa mig NU.

Nåja, eftermiddagen blev väldigt bra. Vi kom hem och strax därefter kom farfar och drack kaffe med oss då vi andra åt mellis. Sedan spenderade vi ett par timmar ute på baksidan och höll vår alldeles egna trädgårdsmästare(farfar) sällskap då han trimmade våra buskar. Alltid lika kul att se andra arbeta :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar