fredag 9 oktober 2009

Vad jag är bra på - på begäran

En av pedagogerna på Alvins avdelning har gjort en lista på vad hon är bra på, som en utmaning från en vän. Fick samma utmaning av henne. Det är VERKLIGEN inte lätt att komma på saker man är bra på.

Jag gjorde en lista i huvudet för ett par dagar sedan, men hade bara sarkastiska kommentarer till varje punkt, men jag tänkte försöka göra listan utan dessa kommentarer - svårt. But here we go!!

  • Jag är bra på att prata- mycket
  • Jag är bra på att läsa mina barns behov
  • Och att göra mitt yttersta till att tillfredsställa dessa
  • Jag vill nog påstå att jag är bra på mitt jobb, hoppas jag kommer ihåg hur man gör om 3 veckor
  • Jag är bra på att (på jobbet) prata om saker som jag inte är helt säker på som att jag vet exakt vad jag pratar om
  • Jag är rätt snäll mot mina vänner
  • Är en bra lyssnare
  • Jag lyckas bra med att göra massor av saker samtidigt hemma - leka med 2 barn, laga mat, diska, tvätta och städa samtidigt
  • Jag är bra på att baka och laga mat (men skam vore det väl annars med tanke på mitt "förra liv")
Usch vad svårt det här är/var!! Får lov att återkomma till den och fylla på för framtida eventuella behov av att boosta lite ego.

Så, härmed utmanar jag mina 5 läsare :-) att göra en lista själva...

6 kommentarer:

  1. du är bra gumman!!!

    SvaraRadera
  2. ...du jag ska hjälpa dig med lite "hemligt" bloggkrafs så kan du ha koll på vilka som besöker dig .-)

    - jag är bra och snäll mot mot mina bloggvänner.

    SvaraRadera
  3. Du är bra på många saker, det vet du!

    SvaraRadera
  4. Hallå där! Det bästa med bästisar är att de kan fylla på listan för varadra eftersom de vet allt det du är bäst på lite så där objektivt ;)
    Så jag kan skicka dig din lista närsom helst för du är helt bäst!
    Puss och Kram

    SvaraRadera
  5. Tack JOBBiga MAMMAN!! Det kan jag behöva.. nog för att jag kan gissa vem den anonyma är i det här fallet.. men man vill ju veta om nån skriver nåt dumt ;-) Kaffe snart???

    SvaraRadera
  6. Och tack ni andra för snälla kommentarer.. Lisa du är välkommen att fylla på närsom, det kan behövas ibland :-) Puss hjärtat

    SvaraRadera