fredag 2 oktober 2009

Underbara grannar

Vilket lyft att flytta! Visst, det är jobbigt med stöket och alla kartonger och för att inte tala om flyttstädningen som jag försöker förtränga. MEN, vi bor 7 minuter från Tom Tits och 5 minuter från Barnens Hus. Det är fantastiskt (för att uttrycka mig med Alvins ord).

Igår eftermiddag var vi på Barnens Hus med ett gäng härliga mammor och deras barn och idag var vi hos granne nr.2. Det är så lyxigt att vara föräldrarledig och ha den här tiden med barnen. Det kommer väl en tid då dom inte VILL vara med mamma...

När vi hade varit och tittat på råttracet (råttan Nellie tydligen satte sina spår hos Alvin), gick vi förbi restaurangen och jag kikade in i köket som jag alltid gör då jag går förbi ett öppet restaurangkök, så fick jag syn på min gamla köksmästare från Stadshuskällaren. Har inte sett honom på 10 år, det blev ett kärt återseende, verkligen roligt att prata ikapp lite och höra vad alla gör nuförtiden. Det är konstigt vad det gör med mig bara, så fort jag träffar någon från mitt "förra liv" så saknar jag den branschen, tempot, folket och tillfredsställelsen att få feedback på en gång på det man presterar...

Nåja, det är en svunnen tid.. Jag får nog snällt hålla mig till kontorstider ett tag framöver.

1 kommentar:

  1. Jag vet hur det känns. Känslan uppstår visserligen inte när jag träffar forna arbetskamrater UTAN ofta när det blir kallt och höst! Eller vid 1:a advent?

    SvaraRadera